1 Eylül 2020 Salı

Elektronik Ticaretin Gelişimi

 


 

Elektronik vasıtalar ile internet ortamında belirli sistemler kullanılarak gerçek veyahut sanal ürünlerin / malzemelerin / eşyaların para karşılığında satışının yapılması ve satın alınması işlemlerine e-ticaret işlemleri denilmektedir. Daha kolay bir anlatımla e-ticaret, gerçek hayattaki ticari hayatın elektronik ve internet ortamına aktarılmış halidir. Dolayısıyla günümüzde e-ticaret dijital ürünlerden giysilere, çiçeklerden beyaz eşyalara kadar her konuda ürünün bulunduğu; pazarlama, açık arttırma gibi usule uygun yöntemlerle satış ve alış işlemleri yapılabilen bir alan konumuna gelmiştir. E-ticaret pazar alanı sayesinde, kişilerin internet üzerinden elektronik olarak müşterilere 7/24 bilgi verebileceği, ürün sunabileceği bir nevi şubeleri olmaktadır.

 

İşlemlerin internet üzerinden hızlı bir veri akışı içerisinde gerçekleşmiş olduğundan dolayı e-ticaret ortamı, zamandan tasarruf sağlamaktadır. Global bir ortamda dalgalanmalara nadir rastlanacağından dolayı, e-ticaret ortamında enflasyondan dolayı zarar oluşması beklenmemektedir. E-ticaret ortamı, kullanıcılarına evlerinden çıkmadan hızlı bir şekilde istedikleri ürünleri satın almalarına imkan tanımaktadır. Kullanıcılar, ürün hakkında yapacakları fiyat araştırmasının neden olacağı ulaşım masrafı ve zaman kaybından kurtulmuş olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder