Elektronik vasıtalar ile internet ortamında belirli
sistemler kullanılarak gerçek veyahut sanal ürünlerin / malzemelerin /
eşyaların para karşılığında satışının yapılması ve satın alınması işlemlerine
e-ticaret işlemleri denilmektedir. Daha kolay bir anlatımla e-ticaret, gerçek
hayattaki ticari hayatın elektronik ve internet ortamına aktarılmış halidir.
Dolayısıyla günümüzde e-ticaret dijital ürünlerden
giysilere, çiçeklerden beyaz eşyalara kadar her konuda ürünün bulunduğu; pazarlama,
açık
arttırma gibi usule uygun yöntemlerle satış ve alış işlemleri
yapılabilen bir alan konumuna gelmiştir. E-ticaret pazar alanı sayesinde,
kişilerin internet üzerinden elektronik olarak müşterilere 7/24 bilgi
verebileceği, ürün sunabileceği bir nevi şubeleri olmaktadır.
İşlemlerin internet üzerinden hızlı bir veri akışı
içerisinde gerçekleşmiş olduğundan dolayı e-ticaret ortamı, zamandan tasarruf
sağlamaktadır. Global bir ortamda dalgalanmalara nadir rastlanacağından dolayı,
e-ticaret ortamında enflasyondan dolayı zarar oluşması beklenmemektedir.
E-ticaret ortamı, kullanıcılarına evlerinden çıkmadan hızlı bir şekilde
istedikleri ürünleri satın almalarına imkan tanımaktadır. Kullanıcılar, ürün
hakkında yapacakları fiyat araştırmasının neden olacağı ulaşım masrafı ve zaman
kaybından kurtulmuş olmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder